1 Eylül 2015 Salı

Sınıf içinde karşılaşabilecek bazı sorunlar ve çözüm önerileri

1 Eylül 2015 Salı günü öğretmenler kendi aralarında sınıf içinde karşılaşılabilecek sorunlar ve çözüm önerilerini tartıştılar.  Yapılan sunumlardan çıkarılan özet aşağıda görülebilir:
1) Bir öğrencinin diğer öğrenciler tarafından dışlanması: Dışlanan öğrenciye başarılı olabileceği görevler verilerek arkadaşlarının gözünde değer kazanması sağlanabilir.  İşbirlikli çalışmalarla öğrencilerin kaynaşması sağlanabilir.

2) Öğrencinin öğretmeni ayrımcılıkla suçlaması: Öğrenciyle konuşarak ve herkesin kendisini değerli hissedeceği görevler vererek sorunun çözümü yoluna gidilebilir.  İşbirlikli çalışmalar, öğrenciye adla seslenme, her öğrenciye görev verme, göz teması sorunun çözümünde etkilidir.
3) Derse başlama sorunları: Bazen öğrencilerle dersi başlatmak güç olabilir.  Sınıfta bir dağınıklık, yaygın biçimde kendi aralarında konuşma, gürültü, vb. davranışlar olabilir.  Sessizce sınıfın önünde bir süre bekleme, ilginç bir soruyu tahtaya yazma, dersle ilgili görselleri duvara (ya da panoya/tahtaya) asmaya başlama, kısa bir video ile dersi başlatma, sınıfa girer girmez öğrencileri gruplara ayırmaya başlama ve hemen ardından görev verme gibi yollarla sorun çözülebilir.
4) Kuralların ihlal edilmesi: Öğrencilerle birlikte karar vererek kural koyma, kuralların nedenlerini açıklama çözüm için kullanılabilecek yollardandır.
5) Bireysel farklılıklar nedeniyle sınıf yönetimi güçlükleri: Öğrencilerin öğrenme biçemine uygun ders işleme ve ona göre görevler verme sorunu halletmede etkilidir.  Özellikle etkin öğrenme yöntemleri her öğrenme biçemine hitap ettiği ve öğrencilerin çok sayıda öğrenme stratejisini kullanmasına elverdiği için bireysel farklılıkları dezavantajdan avantaja dönüştürür.
6) Özgüven eksikliği: Öğrenciyle konuşma, rehberlikten alınacak yardım, öğrenciye başarabileceği görevler verme, yüreklendirici sözler söyleme, işbirlikli çalışmalar etkili çözümler arasındadır.
7) Öğrencinin dikkatinin dağılması: Etkinlik değiştirme, eğlenceli başka bir etkinlik yapma, ilginç soru/video/görsel, kısa bir ara verme öğrencinin dikkatini toparlamada yararlı olabilir.
8) Ailenin yanlış tutumlarının ve davranışlarının sınıf içine yansıması: Velilerle konuşma ve onlara verilecek eğitim sorunu çözmede etkili olur.